ponedeljek, 7. november 2011


Če potegnem črto skozi trenutni tempo življenja, ki ga predstavlja Maribor, moram priznati da je zlivanje z večjim mestom kar velik zalogaj zame - za kmečko deklino, ki ljubi dolge sprehode v naravi. Svoje dnevne zmenke s širnim nasipom, skrivnostno vrbino in nočnim utripom Brežic sem zamenjala s pobegom v mestni park, še vedno pa iščem skriti kotiček za moje novopečene mestne gospodične.

Veliko mesto je dobro zdravilo


Nenehen hrup in hiteča množica sta se izkazala za odlično vajo socializacije. Zlasti Tia me je presenetila s svojo prilagodljivostjo na človeške velikane, ki drvijo mimo z ogromnimi nakupovalnimi vrečkami. Kara pa, hja, še vedno popoln pes, ki se dobro znajde povsod - brez presenečenj.

Da bi se vsaj malo naužile narave, vsak dan pobegnemo v mestni park. Sodeč po zeleni oazi je Maribor pravo mesto psov. No, in vozičkov. Le neumni zakoni našega VURSa pridejo tukaj ljudem bolj do živega. Iz prve roke lahko povem, da je posedovanje hiperaktivne pasme v večjem mestu, z zakonom o obvezni vrvici, razjezilo ogromno ljudi. Glede na neučinkovitost organov ob številnih drugih kršitvah, sem verjela, da bo pozabljen tudi ta zakon. A, izkazalo se je, da so pobiranje pasjih kakcev in obvezen privez vzeli resno, saj sem v parku že 2x srečala policista na konju. Me prav zanima, če je tudi on pospravil za seboj konjski iztrebek. Smešno, skoraj sigurna sem, da imamo v državi večje probleme, kot so neprivezani psi in nepobrani kakci (če berete PoPasje, veste, da se strinjam s pobiranjem kakcev).

Brez avtomobila, ki bi omogočal pobeg izven mesta, imajo lastniki hiperaktivcev velik problem. V tem primeru psu ni omogočena poraba njegove energije in na dolgi rok lahko to pomeni tudi  neuravnovešenega psa, uničeno pohištvo, raztresene smeti. Že Kara, kot predstavnica manjše hiperaktivne pasme, potrebuje ogromno dnevnih aktivnosti. K vragu z 200 evri, moram jo spustiti, saj se v nasprotnem primeru njena energija le nabira in pretvarja v temno plat nadležnega vedenja. Po besedah mnogih strokovnjakov lahko pomanjkanje fizičnih aktivnosti povzroči tudi agresivno vedenje. Če zaključimo, gre zopet za enega izmed zakonov za "varovanje človeka" pred agresivnostjo psov, po drugi strani pa le-to zakon posredno povzroča. Začaran krog.

Zapomnite si za vekomaj - Agresijo pri psih povzročimo ljudje.

S Karo in Tio sem spoznala tudi že nekaj novih pasjih prijateljev, obiskala sem tudi Mariborsko zavetišče in sodelovala pri dobrodelni prireditvi. Jutri pa se nam v Mariboru končno pridruži še Bella.


Za PoPasje, Dona G.

Ni komentarjev:

Priljubljene objave: